vi kÆmper for guld
 

Få styr på din madplanlægning

Et madplanlægningsskema kan give mere ro og struktur på hverdagen. Det sikrer en sund og varieret kost, og så giver det mere tid og overskud til den daglige træning.

Få mere tid
Ved at bruge 15-30 minutter om ugen på at udfylde et madplanlægningsskema kan du spare tid og få struktur på din uge, så du sikrer dig, at du indtager en sund og varieret kost. Ved at lægge en madplan for en uge, der også indtænker mellem- og restitutionsmåltider, kan du samtidig nøjes med at købe stort ind i supermarkedet én til to gange om ugen.

Indkøbsliste
Når du har lavet din ugentlige madplan, er det en god ide, at du efterfølgende laver en indkøbsliste, som tager højde for din økonomi samt pladsen i dit køleskab og fryser. Det er desuden en god idé altid at have en indkøbsliste liggende på køkkenbordet, hvor du kan notere, hvis du er løbet tør for noget i køkkenet.

Lav flere portioner ad gangen
Det kan være tidsbesparende at lave flere portioner ad gangen af det varme hovedmåltid. Du kan fryse de overskydende portioner ned og således sikre nem og hurtig aftensmad på dage, hvor du har mindre tid til madlavning.

Følg os

Indkøb og madplanlægning Få overblik over din dag og uge – og find ud af hvornår du selv står for madlavningen.

 
Tag med 49'er sejleren Nicolai Thorsell på indkøb. For ham er et tomt køleskab en katastrofe, og han planlægger stringent sin uge, når det drejer sig om mad og indkøb.

Luk

Del