Team Danmarks sportspsykologiske filosofi
29.11.16
Sportspsykologi / Team Danmark

I Team Danmarks nye sportspsykologiske filosofi kan du læse om grundlaget for vores sportspsykologiske arbejde og for de ydelser og metoder, vi anvender.

Team Danmarks sportspsykologiske konsulenter arbejder tæt sammen med atleter og trænere om at skabe toppræstationer.

”Team Danmarks sportspsykologiske filosofi danner grundlag for, hvorfor vi arbejder, som vi gør. Vores arbejde bygger på et solidt forskningsgrundlag og på en række visioner og grundlæggende antagelser omkring elitesport og forudsætningerne for at levere toppræstationer,” siger Jakob Hansen, der er sportspsykologisk konsulent i Team Danmark.

’Team Danmarks sportspsykologiske filosofi’ beskriver visionerne for det sportspsykologiske arbejde og sætter rammerne for at forstå Team Danmarks sportspsykologiske ydelser og metoder.

Sportspsykologisk model
Team Danmarks sportspsykologiske model er en del af den sportspsykologiske filosofi og beskriver indholdet i det sportspsykologiske arbejde. Trekanten i modellens centrum repræsenterer atleten, og cirklen repræsenterer det miljø, atleten indgår i.

Team Danmarks sportspsykologiske ydelser retter sig mod individuelle atleter og trænere, teamet og træningsgruppen samt forbundet og organisationen. Vi stræber efter at komme så tæt på den daglige praksis som muligt.

Du kan læse meget mere om filosofien bag Team Danmarks sportspsykologiske ydelser og metoder her.