Team Danmark søger sportskonsulent
31.01.17

Team Danmark er på udkig efter en dygtig sportskonsulent, som kan være med til at koordinere og udvikle dansk eliteidræt og gøre Team Danmark til en endnu stærkere samarbejdspartner for specialforbund og andre interessenter.

Dansk eliteidræt er en international succeshistorie. Med 15 medaljer ved OL og 7 medaljer ved PL i Rio er Danmark blandt verdens bedste mindre sportsnationer. For at fastholde placeringen skal vi være endnu dygtigere til at udvikle viden og skabe stærke relationer med relevante aktører. Team Danmark har ansvaret for at koordinere og udvikle dansk eliteidræt. Det kræver en holdindsats, og her kommer du ind i billedet.

Om jobbet:

Du vil indgå i afdelingen ”specialforbundssamarbejde og udvikling”, og en af dine vigtigste opgaver bliver den direkte kontakt med en række af de specialforbund Team Danmark støtter. Du skal bruge din erfaring og dine kompetencer til at udfordre og udvikle specialforbundenes elitearbejde med udgangspunkt i Team Danmarks støttekoncept 2017-2020. Du får således en central rolle i Team Danmarks samarbejde med bl.a.  sportschefer og landstrænere og skal derfor kunne støtte, udfordre og vejlede omkring eliteudviklingen i forskellige forbund. Jobbet indebærer samarbejdsflader med alle Team Danmarks ansatte, og du vil skulle skabe udvikling og innovation sammen med mange forskellige faggrupper i Team Danmark.

Opgaver:

• Skabe innovativ udvikling af specialforbundenes elitearbejde i tæt samarbejde med   sportschefer
  • Prioritere og koordinere indsatser og ressourcer samt følge op på målsætninger, udviklingsmål og økonomi
  • Konceptbeskrivelse og udvikling af styrings- og udviklingsredskaber
  • Skabe og udvikle samarbejdsflader med fx Danmarks Idrætsforbund, elitekommuner, universiteter og andre af Team Danmarks interessenter og samarbejdspartnere
  • Tværgående samarbejde internt i Team Danmark

Kompetencer:

• Minimum 3-5 års erfaring med eliteidræt på højeste internationale niveau
  • Relevant uddannelsesbaggrund (gerne på kandidatniveau)
  • Kompetencer til at drive forandringsprocesser
  • Samarbejdskompetencer som kan skabe succes i relationerne med forbund og forskellige interessenter
  • Gode engelskkundskaber
  • Administrative færdigheder

Kontaktinfo og ansøgningsfrist:

Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Martin Elleberg Petersen på telefon 22 34 10 01, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgning bedes sendt i en samlet PDF til job@teamdanmark.dk senest den 1. marts 2017 klokken 12.

Vi afholder samtaler d. 14. marts 2017 og evt. 2. runde samtaler den 21. marts 2017.

Løn og tiltrædelse:

Vi er klar til byde dig velkommen hurtigst muligt og meget gerne den 1. maj 2017. Stillingen er fuldtid, og lønnen er efter kvalifikationer. Arbejdssted er Idrættens Hus i Brøndby.

Søg stillingen

Ansøgning sendes i en samlet pdf til job@teamdanmark.dk senest den 1. marts 2017 klokken 12.

Martin Elleberg Petersen
Afdelingschef