PROJEKTDIREKTØR til Team Danmark & Danmarks Idrætsforbund
07.07.17

Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund søger en projektdirektør med ansvar for at udvikle en implementeringsplan for Nationalt Elitesportscenter (NEC) i København.
Dansk eliteidræt er en international succeshistorie. Med 15 medaljer ved OL og 7 medaljer ved PL i Rio er Danmark blandt verdens bedste mindre sportsnationer. For at fastholde placeringen skal vi være endnu dygtigere til at udvikle viden og skabe stærke relationer med relevante aktører. Vores vision er at have fokus på at skabe optimale rammer for atleternes hverdag og samtidig udvikle stærke videns- og innovationsmiljøer på højeste internationale niveau.

Med afsæt i en analysefase og forprojektet ”Nationalt Elitesportscenter i Danmark” igangsætter Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund nu arbejdet for at etablere NEC.

Vi er på udkig efter en erfaren og dygtig projektdirektør, som skal stå i spidsen for implementeringsplanen for NEC og gøre visionen om et udviklingsmiljø i verdensklasse til virkelighed. Det skal ske i samspil og i tæt dialog med en række aktører. Projektdirektøren vil blive forankret i Team Danmark, der har ansvaret for at koordinere og udvikle dansk eliteidræt. Projektdirektøren vil have reference til en styregruppe, som består af Team Danmarks og Danmarks Idrætsforbunds respektive formænd og direktører.

Om jobbet
  • Den vigtigste opgave vil være at stå i spidsen for realiseringen af NEC
  • Du skal udvikle forpligtende relationer og kreativt samspil med alle relevante aktører for etablering af NEC København.
  • Du får en central rolle i at udvikle NEC i en regional kontekst (København, Aalborg, Odense og Aarhus)
  • Medvirke til at implementere strategien for nationale træningsfaciliteter
  • Jobbet indebærer samarbejdsflader mellem stat, kommuner, specialforbund, forsknings- og vidensinstitutioner

Kompetencer
  • Erfaring og kompetence i at rejse midler til, organisere og forberede store projekter der involverer byggeri af faciliteter.
  • Vant til at arbejde med komplekse processer med interessentinddragelse
  • Relevant uddannelsesbaggrund. Vi søger ikke en kollega med en bestemt uddannelse men en stærk projekt- og procesleder
  • Samarbejdskompetencer som kan skabe succes i relationerne til projektets aktører
  • Kendskab til idrætten og erfaring med at arbejde i organisationsverdenen er en fordel
  • Gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • Selvstændighed i styring, sagsbehandling og administration
Kontaktinfo og ansøgningsfrist
Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Knud Skadborg (knsk@teamdanmark.dk / 29 24 65 48) eller chef for public affairs Poul Broberg (pbr@dif.dk / 43 26 20 13), hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgning sendes til job2@teamdanmark.dk senest den 10. august 2017, klokken 12.

Vi afholder samtaler d. 18. august 2017 og 2. runde samtaler den 25. august 2017.

Ansøgning og relevante bilag bedes sendt i en samlet PDF.

Løn og tiltrædelse
Vi er klar til byde dig velkommen den 1. oktober 2017. Stillingen er tidsbegrænset til 31. december 2020 og lønnen er efter kvalifikationer. Arbejdssted er Idrættens Hus i Brøndby.

Om Team Danmark
Team Danmark er en offentlig selvejende institution under Kulturministeriet, som varetager den overordnede koordinering og udvikling af dansk eliteidræt på en social og samfundsmæssig forsvarlig måde. Derfor arbejder Team Danmark på at forbedre rammer og vilkår for atleter, trænere og sportschefer, og vi arbejder hver dag tæt sammen med specialforbund, landstrænere og atleter om at skabe store danske præstationer på alverdens sportsarenaer.

Om Danmarks Idrætsforbund
DIF BEVÆGER DANMARK
Danmarks Idrætsforbund er en interesse-, viden- og serviceorganisation, som arbejder for at fremme idræt og idrættens rammer og vilkår.
Vi repræsenterer 1,9 mio. aktive medlemmer, 345.000 frivillige og 9.000 foreninger fordelt på mere end 90 idrætsgrene i 61 specialforbund.