Team Danmark søger fysioterapeut til sportsmedicinsk klinik i Brøndby
22.11.17

Team Danmark søger en dygtig fysioterapeut med en stærk sportsmedicinsk profil til vores sportsmedicinske klinik i Idrættens Hus i Brøndby. Vores nye fysioterapeut skal bidrage til at indfri vores målsætninger og gøre Team Danmark til en endnu stærkere samarbejdspartner for specialforbund og eliteatleter frem mod OL i Tokyo 2020.

Dansk eliteidræt er en international succeshistorie og Danmark er blandt verdens bedste mindre sportsnationer. For at fastholde placeringen skal vi være endnu dygtigere til at udvikle viden og skabe stærke relationer med relevante aktører. Vores vision er at skabe optimale rammer for atleternes hverdag og samtidig udvikle stærke videns- og innovationsmiljøer på højeste internationale niveau.

Her kommer du ind i billedet. Team Danmark søger en fysioterapeut, som skal arbejde tæt sammen med eliteatleter, trænere og sportschefer. Du vil få et unikt indblik i eliteidrættens fascinerende verden gennem din hverdag på klinikken og i forbindelse med rejser med landshold til konkurrencer og træningslejre.

Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer og erfaringer:

• Erfaren fysioterapeut med dokumenteret stærk sportsmedicinsk profil inden for træningsfysioterapi, manuel behandling, træning, screening og testning
  • Dokumenteret akademisk og teoretisk højt niveau. Evner at søge og omsætte nyeste viden og innovativ tankegang til praksis
  • Gerne erfaring med at arbejde inden for eliteidræt
  • Dansk Selskabs for Sports Fysioterapi (DSSF) uddannelse eller lignende
  • Erfaring med digitale øvelsesprogrammer
  • Personlig gennemslagskraft og gode samarbejdsevner
  • God skriftlig og mundtlig formuleringsevne (dansk og engelsk)
  • Evne til at arbejde selvstændigt, tillidsfuldt og tværfagligt

Dine væsentligste arbejdsopgaver

Du kommer til at indgå i Team Danmarks fagfælleskab for sportsfysioterapi, behandling og profylakse, som består af to læger og fem fysioterapeuter. Du vil have base i klinikken i Brøndby, hvor vi tilbyder sportsmedicinsk support til atleter fra en række sportsgrene. Du vil indgå i et integreret tværfagligt samarbejde med bl.a. sportsernæringskonsulenter, sportsfysiologer, massører med henblik på at yde atleterne optimal ekspertbistand. Ligeledes forventer vi, at du deltager i projekter og udviklingsopgaver.

Ud over at arbejde i Team Danmarks sportsmedicinske klinik i Brøndby vil der være rejseaktivitet med landshold til konkurrencer og træningslejre. Rejseaktiviteten vil være ca. otte uger om året og kan være lidt mere i forbindelse med OL.

Ansøgningsfrist

Ansøgning sendes i en samlet PDF til job@teamdanmark.dk senest 7. december 2017, kl. 12.00.

Vi forventer at holder 1. samtalerunde d. 15. december 2017 og 2. samtalerunde d. 20. december 2017.

Løn og tiltrædelse

Vi er klar til byde dig velkommen 1. februar 2018. Stillingen er fuldtid og løn er efter kvalifikationer. Arbejdssted er Team Danmarks Sportsmedicinske klinik i Brøndby.

Du kan få nærmere oplysninger om stillingen hos afdelingschef Knud Skadborg.
Tlf: 2924  6548
Mail: knsk@teamdanmark.dk

Om Team Danmark

Team Danmark er en offentlig selvejende institution under Kulturministeriet, som varetager den overordnede koordinering og udvikling af dansk eliteidræt på en social og samfundsmæssig forsvarlig måde.

Derfor arbejder Team Danmark på at forbedre rammer og vilkår i bl.a. uddannelsessystemet, og vi arbejder hver dag tæt sammen med specialforbund, landstrænere og atleter om at skabe store danske præstationer på alverdens sportsarenaer.