Team Danmark er på udkig efter en dygtig sportsmanager, der i tæt samspil med forbundene vil være med til at udvikle dansk eliteidræt og give danske atleter mulighed for at række ud efter stjernerne.

12. marts 2021

Jobbet som sportsmanager i Team Danmark er både alsidigt, afvekslende og stiller store innovative og kompetencemæssige krav. Du skal kunne indgå i tætte samarbejdsrelationer på tværs af fagområder i Team Danmark, med specialforbund og andre eksterne samarbejdspartnere. Her skal du balancere mellem skarpe prioriteringer og en åben udviklende dialog med en nysgerrig tilgang og samtidig fungere i og arbejde med udfordrende opgaver og problemstillinger.

Du bliver bindeleddet mellem Team Danmark og en række specialforbund og vil have en betydelig rolle for samarbejdets succes. Derfor er dine analytiske kompetencer, samarbejdsevner og evner til at styre og koordinere mellem mange fagligheder og interesser vigtige.

Eliteidræt er karakteriseret ved at stræbe efter udvikling og resultater. Som sportsmanager i Team Danmark skal du være med til at skabe innovative og udviklende rammer for Danmarks bedste atleter således de kan præstere på højeste internationale niveau. Samtidig skal du være med til at sikre, at det foregår socialt og samfundsmæssigt forsvarligt.

Den rette kandidat besidder følgende kompetencer:

• Relevant uddannelse (gerne på kandidatniveau eller lignende)
  • Minimum 6 – 8 års erhvervserfaring
  • Administrativ stærk
  • Kendskab til og erfaring med konsulentlignende job (udfordrende samarbejde, forhandling, målsætning, prioritering, strategi og sparring)
  • Erfaring med eliteidræt på højeste internationale niveau
  • Kendskab til den danske idrætsmodel og organisationer
  • Innovativ og nytænkende
  • Har stort drive og er initiativrig
  • Kan arbejde med mange opgaver og i en travl hverdag
  • Udadvendt, humørrig og relations skabende

Du bliver en del af vores sportsmanagergruppe, ligesom du skal indgå i et tæt samarbejde med vores øvrige faggrupper b.la. sportspsykologi, sportsmedicin, sportsernæring og fysiologi, analyse og teknologi.

Kontaktinfo og ansøgningsfrist:

Ansøgning sendes til [email protected] senest den 5. april 2021.

Vi afholder samtaler d. 15. april 2021 og evt. 2. rundesamtaler d. 21. april 2021.

Ansøgning og relevante bilag bedes sendt i en samlet PDF

Du er velkommen til at kontakte chef for forbundssamarbejdet Lars Balle Christensen på telefon 25 14 56 40 eller mail [email protected], hvis du har spørgsmål til stillingen.

Løn og tiltrædelse:

Vi er klar til at byde dig velkommen fra den 1. juni 2021 eller snarest muligt herefter. Stillingen er på fuld tid og løn er efter kvalifikationer. Arbejdssted er Team Danmark, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby.

Om Team Danmark

Team Danmark er en offentlig selvejende institution under Kulturministeriet, som varetager den overordnede koordinering og udvikling af dansk eliteidræt på en social og samfundsmæssig forsvarlig måde.

Derfor arbejder Team Danmark på at forbedre rammer og vilkår i bl.a. uddannelsessystemet, og vi arbejder hver dag tæt sammen med specialforbund, landstrænere og atleter om at skabe store danske præstationer på alverdens sportsarener.