ISS forlænger samarbejdet med dansk idræt frem til og med OL i Paris 2024. Den fortsatte opbakning har rødder i et fælles værdisæt. Dansk idræt toppræsterer internationalt, blandt andet fordi vi evner at skabe unikke udviklingsmiljøer og stærke fællesskaber. Det er ud fra samme grundtanke, at ISS’ mange dedikerede medarbejdere hver dag skaber gode serviceoplevelser for sine kunder.

31. januar 2022

ISS, der er en af verdens førende leverandører af facility management services, støtter også de næste tre år de danske atleter, trænere og det øvrige hold, der er med til at bane vejen mod danske præstationer i verdensklasse.

Den netop indgåede partneraftale er en forlængelse af det succesrige partnerskab, som ISS har haft med DIF og Team Danmark siden 2017 og frem mod OL i Tokyo, der blev afholdt sidste sommer.

Hos Christian Lindskov Alsø, administrerende direktør i ISS Danmark, vækker det stor glæde og stolthed, at ISS fortsætter som olympisk partner.

”Vi har været utroligt glade for vores samarbejde med dansk idræt over de seneste fire år, og vi var meget begejstrede over, at de danske OL-atleter præsterede det næstbedste OL i næsten 75 år i Tokyo sidste sommer. Derfor er vi også stolte over at fortsætte som olympisk partner og være med til at udvikle de verdensklassemiljøer, der skaber fundamentet for, at vi i Danmark kan nå den absolutte elite. Vi glæder os samtidig til at lære atleterne endnu bedre at kende og til at aktivere vores samarbejde internt i ISS, så alle vores dedikerede medarbejdere kan opleve det bedste fra sportens verden, også i forhold til sundhed og trivsel.”

En kerneambition med samarbejdet er at dele viden og inspiration, der skal være med til at gøre medarbejderne stolte og styrke den fællesskabsfølelse, der er afgørende for, at vi kan lykkes, uanset om det er i vores job eller i jagten på medaljer. Ingen vinder alene – det så man i Tokyo, og det vil ISS være med til at bakke op om hele vejen til Paris.

Et stærkt fundament er afgørende

Team Danmarks adm. direktør Peter Fabrin, ser frem til at styrke fundamentet, dansk idræt står på, med ISS på holdet.

”Vi er meget glade for at have ISS med om bord som olympisk partner. Det er helt afgørende for atleterne, at vi har opbakning fra kommercielle samarbejdspartnere som ISS. Ingen vinder alene, og det økonomiske rygstød fra ISS og vores øvrige olympiske partnere betyder, at vi kan investere yderligere i at optimere atleternes muligheder frem mod OL i Paris.”
Peter Fabrin Adm. direktør i Team Danmark

Sporten binder os sammen

ISS er med til at skabe optimale rammer for, at Danmark fortsat kan levere store præstationer og give danskerne noget at være sammen om – og stolte af. Det skaber glæde hos Morten Mølholm, direktør for DIF og olympisk generalsekretær:

”Det er skønt at have ISS med på rejsen mod OL i Paris, og vi er meget taknemmelige for støtten. Opbakningen fra ISS er meget vigtig i forhold til at skabe optimale forberedelser, og vores ambition er, at den danske delegation i Paris lykkes med at skabe store oplevelser, som kan samle hele den danske befolkning.”

Fakta

Partnerskabsaftalen med ISS er indgået af Sport One Danmark (SODK), der er ejet af DIF og Team Danmark. SODK varetager idrættens kommercielle interesser og har til formål er at skabe den bedst mulige platform for samspil mellem dansk erhvervsliv og de unikke kompetencer, der findes i dansk idræt. De olympiske partnere bliver en del af et fællesskab, der bakker op om dansk idræt. Et fællesskab, der er med til at bygge fundamentet for Danmarks succes på den internationale scene. Fordi ingen vinder alene.

De øvrige olympiske partnere er Kirkbi, Salling Group, Toyota, Bestseller, Danske Spil.

ISS er en af verdens førende leverandører af facility management services. Der er flere end 380.000 medarbejdere globalt og 7000 medarbejdere i Danmark, der er eksperter inden for cleaning, food services, technical services og workplace. Nøgleordet, der binder os sammen, er service.

Yderligere

oplysninger

• Om Team Danmark

Team Danmark arbejder for at give danske atleter bedst mulige rammer og vilkår for, at de kan udleve deres potentiale og præstere på højeste internationale niveau. Vi optimerer hele vejen rundt om atleten - både på og uden for banen.

Tilmeld dig vores nyhedsmail