DIF & Team Danmark Kommerciel søger en profil, der skal bygge bro mellem dansk idræt og erhvervsliv, til et sjældent udbudt job.

17. juni 2022

På vej mod Paris 2024 har DIF og Team Danmark foreløbigt syv dedikerede olympiske partnere, som yder et væsentligt økonomisk bidrag til udviklingen af dansk elite- og breddeidræt, samt til den olympiske operation i Paris. Målsætningen er at få endnu flere store danske virksomheder med på vejen imod Los Angeles 2028.

Det løbende arbejde med at udvikle og eksekvere projekter, aktiviteter og events for og med partnervirksomhederne udgør en væsentlig del af værdiskabelsen i partnerskaberne. Til at drive dette arbejde fremrettet søger vi nu en manager for partnere og events.

Om jobbet

Som Partnership & Event Manager i DIF & Team Danmark Kommerciel skal du skabe og videreudvikle stærke samarbejdsrelationer med vores partnere. Du kommer til at navigere i et bredt spekter af kontaktpersoner i nogle af Danmarks største virksomheder. I koordination med dine gode kolleger er det vigtigt, at du forstår partnernes organisation, forretning og behov og kan omsætte det til ressourcer, mennesker, aktiviteter og events i det årshjul som partnerskabet giver adgang til.

Aktiviteterne kan bl.a. være:

• Eksterne branding- og marketingkampagner
  • Employer branding
  • Leder- og medarbejderudvikling baseret på læring og inspiration fra atleter, trænere og idrættens eksperter
  • Hospitality for kunder og medarbejdere ved store sportsevents
  • Teambuilding og andre fysiske aktiviteter

Konkrete ansvarsområder og opgaver:

• Central rolle i at videreudvikle og eksekvere KAM-strategien for olympiske partnere i DIF & Team Danmark Kommerciel
  • Ansvar for koordinering af fagfælleskabet Events og Oplevelser i samarbejde med kollegaer fra DIF og Team Danmark
  • Overblik over - og samarbejde med de sportslige ressourcer hos DIF og Team Danmark, fx atleter, trænere og eksperter
  • Ansvar for den løbende håndtering og opfølgning af kommercielle partnerskaber
  • Årsplanlægning og kvartalsmøder med hver enkelt partner
  • Udvikling, planlægning og eksekvering af aktiviteter i årshjulet samt individuel partneropfølgning efter behov

Du bliver en del af det passionerede team i DIF & Team Danmark Kommerciel og refererer til den kommercielle direktør.

Du har gode samarbejdsevner – både ift. dine kollegaer og samarbejdspartnere, ligesom vi forventer, at du kan løse dine opgaver med stor selvstændighed, tydelig struktur og opfølgning.

Opgaverne har såvel strategisk som taktisk karakter, og det er vigtigt, at du både kan drive en årsplan sammen med partnere og interne samarbejdspartnere, samtidig med at du kan løse daglige leverancer - ofte i et højt tempo og med korte deadlines.

Hvem er du?

• Du har en kommerciel forståelse og erfaring med KAM, partneransvar, salg, planlægning og afvikling af events
  • Du er kundefokuseret med evne til at sætte dig ind i de kommercielle partneres markedssituation og udviklingsbehov
  • Du har erfaring inden for eliteidrætten som aktiv, træner og/eller andre roller inden for en idrætsorganisation
  • Du er struktureret, målrettet og resultatorienteret
  • Du er udadvendt, har let ved at tale med alle typer af mennesker, er troværdig, ”likeable” og service-minded
  • Du har erfaring med projektledelse og kan arbejde struktureret med mange bolde i luften
  • Du har en høj arbejdskapacitet og kan bevare overblikket og dit gode humør selv i pressede situationer
  • Du føler dig hjemme i Office-pakken og basale budget- og projektstyringsværktøjer, og du behersker dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau
  • Du er initiativrig og i stand til at finde på kreative løsninger på partnernes behov og opståede udfordringer
  • Du har en relevant uddannelse, evt. inden for det merkantile område, og gerne relevant erhvervsmæssig erfaring, fx som selvstændig eller fra idrættens verden
  • Erfaring fra lignende roller er en fordel

Som manager for partnere og events vil du befinde dig i en alsidig, udviklende rolle, hvor det er afgørende, at du kan arbejde proaktivt, strategisk og struktureret, samtidigt med at du ikke er bange for at tage fat i praktiske opgaver. Du skaber naturligt relationer, samarbejde er i dit DNA og du skaber tillid omkring dig.

Praktisk

Dit arbejdssted bliver Idrættens Hus, Brøndby, men der vil i begrænset omfang være rejseaktivitet, især i forbindelse med de Olympiske Lege.

Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Skiftende arbejdstider kan forekomme, og i spidsbelastningsperioder kan der være behov for, at du står til rådighed uden for normal arbejdstid.

Ansættelse fra 1. august 2022 eller hurtigst derefter.

Ansøgning

Vi skal have din ansøgning elektronisk via dette link senest den 1. juli 2022, gerne med billede og supplerende CV.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte adm. direktør i Team Danmark, Peter Fabrin, på tlf. 20 46 77 22 eller [email protected] (pt. konst. kommerciel direktør i DIF & Team Danmark Kommerciel).

• Om Team Danmark

Team Danmark arbejder for at give danske atleter bedst mulige rammer og vilkår for, at de kan udleve deres potentiale og præstere på højeste internationale niveau. Vi optimerer hele vejen rundt om atleten - både på og uden for banen.