Brænder du for at gå forrest i at skabe værdifulde partnerskaber for de kommercielle partnere, atleterne og idrætslivet? Så er stillingen som kommerciel direktør nu ledig.

31. oktober 2022

Som kommerciel direktør er du ansvarlig for at implementere strategi og levere de forventede økonomiske resultater, så tilfredsheden blandt partnerne forbliver høj og stadigt voksende. Antallet af kommercielle samarbejdspartnere skal øges, og der skal udvikles nye typer ydelser inden for både elite- og breddeidrætten.

Du refererer til bestyrelsesformand Niels Nygaard og arbejder tæt sammen med de to ejere DIF og Team Danmark.

Opgaver og ansvar

Jobbet stiller krav om ledelsesmæssig modenhed og en god evne for at skabe en udviklende og beslutningsskabende dialog med toppen af dansk erhvervsliv og fonde.

Arbejdsopgaverne kræver alsidighed i både interesse og kompetencer og omfatter bl.a.:

• Udvikling og eksekvering af strategi- og handlingsplaner
  • Salg af partnerskaber og ydelser - herunder forhandling af kontrakter med det operationelle ansvar for samarbejdet med udvalgte partnere
  • Skabe relationer til topledere fra store danske virksomheder og agere værtskab for dem ved store idrætsbegivenheder i både ind- og udland, herunder OL
  • Daglige ledelse af medarbejderne i DIF & Team Danmark Kommerciel
  • Udvikling af nye ydelser, services og koncepter
  • Overordnet ansvar for økonomistyring

Som kommerciel direktør overtager du et effektivt og velfungerende team. Medarbejderne er kompetente, erfarne og selvstændige. Du indgår i teamet som en inspirerende og positiv leder, der kan sætte retning, kommunikere, følge op og sikre, at organisationen arbejder sammen som et hold.

DIF & Team Danmark Kommerciel har til huse i Idrættens Hus. Her arbejder du sammen med engagerede ildsjæle, der på hver deres måde og niveau arbejder for at fremme dansk idræt og eliteudøvere. Det er derfor af betydning, at du har godt kendskab til og god forståelse for engagementet i idrættens verden.

Om dig

Du er en udadvendt og inspirerende leder, der er motiveret af det stærke formål. Du evner at arbejde innovativt og kreativt ved at tænke i nye løsninger. Du er opsøgende i salgsprocessen, deltager selv i forhandlingerne og bidrager også til løsning af opgaverne. Du trives med at arbejde ’hands-on’ og være opsøgende i forhold til eksisterende og potentielle partnere.

Du har erfaring med partnerskabsarbejde i alle faser. Du er stærk til at udvikle, konceptualisere og præsentere ideer over for beslutningstagere. Du udstråler troværdighed og forstår at positionere dig som en betroet rådgiver, som toplederne finder interessant og inspirerende at møde og har lyst til at indgå samarbejde med.

Du forstår, hvordan danske virksomheder kan bruge alt det, som dansk elite- og breddeidræt kan give. Du evner at opsøge toplederne, kommunikere visionen til dem og overbevise dem om alle fordelene ved at indgå et partnerskab.

Du har relevant ledelseserfaring med både personaleledelse og opgaveledelse samt gerne erhvervsmæssig erfaring fra at begå dig på højt organisatorisk niveau. Du har en relevant uddannelse, eventuelt inden for det merkantile område.

Yderligere information om stillingen findes her.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Christian Kofoed-Enevoldsen, Mercuri Urval, tlf. 20 30 45 60 eller Henriette von Essen-Leise, Mercuri Urval, tlf. 29 43 50 48.

Du er også velkommen til at kontakte Niels Nygaard, formand, DIF & Team Danmark Kommerciel, tlf. 2073 7112, Peter Fabrin, adm. direktør, Team Danmark, tlf. 2046 7722 eller Morten Mølholm Hansen, adm. direktør, Danmarks Idrætsforbund, tlf. 2166 3774.

Ansøgning
Motiveret ansøgning og CV uploades her
Ansøgningsfristen er den 27. november 2022. Der afholdes samtaler hhv. den 9. december samt 20. december 2022. Mercuri Urval deltager i rekrutteringsprocessen, og der vil forekomme test mellem første og anden samtale.

Om DIF & Team Danmark Kommerciel
DIF & Team Danmark Kommerciel er idrættens kommercielle afdeling. Alt overskud går ufiltreret til DIF og
Team Danmark og er derfor med til at styrke både bredde- og eliteidrætten og er derigennem også med til at
videreudvikle det danske samfund.

Tilmeld dig vores nyhedsmail