Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Team Danmark har indgået en treårig samarbejdsaftale med Ocean Outdoor (Ocean), hvor Ocean bliver partner og leverer medieplads til DIF og Team Danmark.

10. oktober 2023

har med sine 680 skærme på landsplan Danmarks største Digital Out Of Home (DOOH)-netværk. Den fælles ambition med partnerskabet er, at den store rækkevidde, der findes i Oceans netværk, skal være med til at understøtte udbredelsen af dansk idræt på bredde- og eliteniveau.

I forbindelse med de Olympiske og Paralympiske Lege i Paris 2024 vil samarbejdet fokusere på at engagere danskerne og udbrede kendskabet til det danske hold, der som resultatet af en lang, fælles indsats og en kraftpræstation af den enkelte atlet vil kæmpe med Dannebrog på brystet og gøre os alle stolte.

”Vores ambition er at skabe drømme og begejstring omkring dansk eliteidræt og øge kendskabet til de danske atleter, der som nogle fantastiske rollemodeller vil kæmpe i Paris til næste sommer. Med Ocean på holdet har vi en helt unik mulighed for at nå rigtig langt ud med vores budskaber og få engageret så mange danske børn og voksne som muligt i OL og PL,” siger Jakob Draminsky, der er presseansvarlig for det danske OL-hold.

Oceans ekspertise inden for kreative kampagner skal netop være med til at gøre det endnu mere spændende og nærværende for danskerne at følge med i OL og PL. Sammen med flere af idrættens kommercielle partnere planlægger Team Danmark og DIF en større kampagne, der også vil udkomme i Oceans skærmlandskab og bakke op om de danske atleter både før, under og efter legene i Paris.

”Vi er stolte og beærede over at være mediepartner for DIF og Team Danmark. Hos Ocean er vi passionerede, ambitiøse og har en stærk team spirit. Det er værdier, som vi deler med det danske hold, der skal til Paris næste år. Vi ser frem til et samarbejde, hvor vi i fællesskab vil knytte danskerne endnu tættere til det danske OL- og PL-hold,” udtaler Pia Petersen, administrerende direktør hos Ocean Outdoor Denmark.

Ocean Outdoor skabte kategorien Digital Out Of Home (DOOH) i 2005 og har siden udviklet konceptet til den engagerende og kreative mediekanal, det er i dag. Gennem forskellige kampagne- kommunikations- og content-koncepter er det ambitionen for samarbejdet, at den rækkevidde, kreativitet og unikke teknologi, som Ocean besidder, skal skabe værdi for både elite- og breddeidrætten i Danmark.

 

Kontakt:

Simon Bastiansen, direktør i DIF & Team Danmark Kommerciel, 2874 7712

Pia Petersen, adm. direktør i Ocean Outdoor Denmark, 2127 9781

Jakob Draminsky, OL-presseansvarlig i DIF, 2889 3678

Yderligere

oplysninger

Kontakt

Links

  • DIF og Team Danmark kommerciel

    DIF & Team Danmarks fælles kommercielle afdeling indgår sammen med dansk erhvervsliv partnerskaber, der er med til at styrke både bredde- og eliteidrætten.

Tilmeld dig vores nyhedsmail