Hjemmetræning | Træn som en atlet | Team Danmark

Team Danmarks fysiske trænere og fysioterapeuter har samlet en række øvelser, du kan lave derhjemme, så du kan holde dit fysiske niveau vedlige, når du ikke har mulighed for at træne som normalt.

Herunder finder du basisøvelser, skadesforebyggende øvelser, styrkeøvelser med mere. Siden opdateres løbende.

Her finder du en lang række enkle basisøvelser, som du kan lave derhjemme på begrænset plads uden vægte. Øvelserne er velegnede til cirkeltræning, og vi har samlet nogle programmer til inspiration.
Læs mere
Vi har samlet en række styrkeøvelser, du kan lave derhjemme med træningselastik / Power Band.
Læs mere
Simple skulderøvelser, der kræver et minimum af træningsudstyr, som kan være med til at fastholde muskelaktivitet i nogle af de vigtigste skuldermuskler.
Se mere her
Musklerne på ydersiden af hoften er vigtige for stabiliteten og balancen fra hofte og knæ til ankel, når du bevæger dig. Udnyt muligheden til at få styrket din hofte.
Se mere her
Her finder du en række hæløvelser, som kan bruges til at forebygge eller lindre smerter i hælen relateret til overbelastning af svangsenen. Øvelserne kan udføres uden, at det kræver mange træningsredskaber.
Se mere her
Heavy slow resistance training (HSR) er en god træningsform til alle, der ønsker øget styrkeudholdenhed i benene, døjer med springerknæ eller gerne vil forebygge springerknæ.
Læs mere her
TEAM DANMARK