Hjemmetræning | Basisøvelser | Træn som en atlet | Team Danmark

Team Danmarks fysiske trænere og fysioterapeuter har samlet en række enkle basisøvelser, som du kan lave derhjemme på begrænset plads uden vægte.

Øvelserne kan hjælpe dig med at holde dit fysiske niveau vedlige, hvis du i en periode ikke har mulighed for at træne som normalt.

Brug øvelserne til cirkeltræning med ca. 15-20 gentagelser.

Herunder finder du video af en række basisøvelser, hvor du kommer igennem det meste af kroppen. Øvelserne er velegnede til cirkeltræning.

Du kan lave dit eget program eller følge et af disse:

Hvert program indeholder 6 øvelser, som hver udføres i ca. 30 sekunder (15-20 gentagelser). Når du har været de 6 øvelser igennem (ca. 3 minutters aktivitet) holdes 1 minuts pause, hvorefter programmet gentages. Hvert program kan gentages så mange gange som muligt.

  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail
  • default-thumbnail

Yderligere

oplysninger

Kontakt

Links

  • Træn hjemme

    Her finder du en masse inspiration til fysisk træning, du kan lave derhjemme.

  • Mindfulness

    Mindfulness kan hjælpe dig til at slappe af og skærpe din opmærksomhed og dit fokus. Det kan trænes hjemme uden nogen form for redskaber og udstyr, så udnyt muligheden til at komme godt i gang.

  • Kom godt i gang med løb

    Løb er helkropsarbejde og et super godt konditionsredskab. Hvis du gerne vil i gang med at løbe, er der flere faktorer, du skal være opmærksom på. Se med her og kom godt i gang.

  • Undgå udmattende træning

    Der findes meget lidt viden om, hvordan coronavirus påvirker atleter i hård træning. Men atleter og alle andre bør ikke udføre ekstremt udmattende træning i øjeblikket. Det kan muligvis medføre en øget risiko for infektioner.

  • Restitution

    Planlægning, gentagelse og fokus. Restitution er en vigtig komponent i at sikre fremskridt i træningen og optimal præstationsevne.

TEAM DANMARK